2008. december 8., hétfő

Vegán töltött káposzta


A karácsonyi hangulat megteremtése érdekében töltött káposztát készítettem. Az ötlet onnan jött, hogy két éve, az első húsmentes karácsonyom alkalmával, kitaláltam, hogy nekem ne kelljen külön készíteni, rendeljünk. No nem ám amolyan házhozszállítós pizzát vagy kínait, hanem igazi karácsonyi vacsorát: vegán töltött káposztát, Szeged egyetlen vegetáriánus étterméből. Jó előre le kellett adni a rendelést, majd december 24-én reggel mehettünk a finomságért. Az a töltött káposzta mennyei volt, bár én jobban szeretem benne a káposztát és kevésbé a tölteléket, ezért egy kicsit keveselltem a káposzta mennyiségét.

Ekkor döntöttem el, hogy én is készíteni fogok. Most szántam rá magam másodjára és meg kell hagyni, finom lett. Receptet nem kerestem hozzá, nem éreztem annyira bonyolultnak. És még valami: érdemes jó sokat készíten belőle, mert elég macerás és jól bírja a fagyasztást!
Hozzávalók:

- 1 kg savanyú káposzta

- 10 savanyú káposzta levél (a vastag erét ki kell vágni)

- egy páros tönköly kolbász fele

- 125 g barna rizs (sóval, petrezselyemmel, vegamixszel megfőzve)

Az elkészítés rendkívül egyszerű. A káposztát megkóstoljuk, és ha úgy ítéljük meg, hogy túl sós, akkor egy kicsit átmossuk. A lábas aljába beleterítjük a káposzta egyik felét, erre jönnek a gombócok, majd a tetejére a másik fele. A gombócokhoz a töltelék két hozzávalóját (gabonakolbász és főtt rizs) alaposan összekeverjük, gombócokat formázunk és beletekerjük egy-egy levélbe. Ha már minden a lábasban van, annyi vizet adunk hozzá, hogy ne lepje el, de azért majdnem felérjen a káposzta tetejéig. Közepes fokozaton fedő alatt kb. egy órát főzzük. Szójatejföllel a legfinomabb!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: