2008. december 9., kedd

Szamósza


Nemrég az én drága Párom megleste, hogy mostanság milyen könyveket nézegetek a könyvesboltban és csak úgy (nem karácsonyra) meglepett néhánnyal. Nyilván van benne egy kis önzés, tudja, hogy az ő pici pocijába is jelentős mennyiség fog vándorolni a végeredményből, így talán nem is olyan rossz befektetés meglepni néhány új darabbal... :)

Ezúttal kaptam például egy indiai és egy kínai könyvet. Az indiai már nagyon jól jött: nemrég beszámoltam róla, hogy mennyiféle fűszert összevásároltam és az igazat megvallva, egy pillanatig nem gondolkodtam azon, hogy fogok fűszerhez ételt találni. Mintha a gombhoz varrnám a kabátot. De sebaj, majd megoldom! - gondoltam és elkezdtem lapozgatni a könyvet. És lám, ez lett belőle!

Ezt az ételt először az egyetlen szegedi vegetáriánus étteremben ettem és nagyon ízlett, feltétlenül ki szerettem volna próbálni valamikor. A receptet nem követtem, gyakorlatilag csupán ihletadóként szolgált. Amit tudni kell erről az ételről: frissen a legjobb, mert ekkor ropogós a tészta és omlós a töltelék. Másnapra megpuhul a tészta, így már nem olyan jó. (azért megettük a maradékot is) És állítólag jól bírja a fagyasztást, ezt most én nem próbáltam. (sütés előtti állapotban kell fagyasztani)

Hozzávalók:

- két normál méretű krumpli borsó nagyságú kockákra vágva (tudom, tudom, a borsó nem is kocka alakú, hanem gömbölyű...)

- annyi borsó, amennyi burgonya

- egy fej vöröshagyma apróra vágva

- kurkuma

- garam masala

- fél kg liszt

- néhány evőkanál olaj

- víz

Először felrakjuk a tölteléket: olajon üvegesre pirítjuk a hagymát, majd hozzáöntjük a burgonyát és a zöldborsót, sózzuk és némi vízzel fedő alatt puhára pároljuk. Amikor már teljesen megpuhult, hozzákeverjük a fűszert, majd félretesszük hűlni. Ez idő alatt bőven elkészül a tészta: a liszthez némi olajat keverünk, majd vízzel gyúrható ruganyos tésztát készítünk belőle és negyed órát pihentetjük. Ha pihent a tészta és kihűlt a töltelék, akkor a tésztát kinyújtjuk, kör alakokat vágunk belőle, melybe tölteléket teszünk, összehajtjuk és villával körbe összenyomkodjuk a szélét, hogy ne jöjjön ki a töltelék. Forró olajban kisütjük!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: