2008. október 26., vasárnap

Almás pite amerikai módra


Ezt a pitét már nagyon régen kinéztem egy gyerekeknek szóló amerikai szakácskönyvből, de soha nem fogtam hozzá. Most rászántam magam, mert annyira megkívántam a fahéjat és az almát, hogy beláttam, ez a legegyszerűbb almás pite, amit valaha láttam.

Hozzávalók:

- 225 g liszt

- 110 g növényi margarin

- 3 teáskanál cukor

- csipet só

- 1 kg alma

- 50 g cukor

- 3 evőkanál kukoricakeményítő

- fahéj

A sütemény tényleg nagyon egyszerű. Összekeverjük a lisztet, a cukrot és a sót, majd a margarint elmorzsoljuk benne. Addig morzsolgatjuk, amíg zsemlemorzsa állagú nem lesz, ekkor hozzáöntünk egy kis vizet (tényleg csak egy nagyon kicsit). Ekkor a tészta nyújtható állagú lesz.

Közben az almát megpucoljuk és kockákra vágjuk és hozzákeverjük az 50 g cukrot, a fahéjat és a kukoricakeményítőt. Majd a tészta felét szépen kinyújtjuk, beletesszük egy kerek formába (pereme is legyen!), beletesszük az almát, majd a tészta másik kinyújtott felével befedjük az almahalmot. És ennyi! Már csak meg kell sütni 180 fokos sütőben és kész!

Megjegyzés: a képen az látható, hogy nem volt türelmünk megvárni, hogy kihűljön így szabályosan szétesett a forró tészta és alma miközben megpróbáltunk szeletet szedni! Másnapra viszont összeáll annyira, hogy egyben maradjon a szelet!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: