2009. április 17., péntek

Gyümölcstorta (lakto-ovo)


Most, hogy lassan leadom a szakdolgozatomat, kezdek visszatérni a normális életbe. Az utóbbi hetekben nem volt jellemző, hogy a konyhában tevékenykedek, a sütés-főzés iránti szenvedélyem kimerült egy kis esti szakácskönyv-lapozgatásban. No meg néhány új darab beszerzésében... :) Nem igazán tudom, hova fogom tenni őket...

Ma viszont, hogy elkészültem a szakdolgozatommal, bár címe még nincs, mert a borítólapot még nem készítettem el, ettem volna valami édeset, úgyhogy gyümölcstortát sütöttem. Úgy gondolom, mindenki ismeri és mindenki legalább életében egyszer elkészíti ezt a sütit, hiszen nagyon egyszerű és nagyon finom is.

Most barackot tettem bele, de készítettem már meggyel is. Nálam az abszolút kedvenc a banán, szerintem a banán-vanília-csokoládé kombináció egyszerűen verhetetlen.

Hozzávalók a piskótához:

- 6 tojás

- 20 dkg cukor

- 6 evőkanál víz

- 8 evőkanál liszt

- késhegynyi szódabikarbóna

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgájához hozzátesszük a cukrot és egészen fehérre, habosra keverjük, majd hozzátesszük a lisztet, szódabikarbónát és a vizet, majd jól kikeverjük. A masszához óvatosan hozzáforgatjuk a tojáshabot, majd margarinnal kikent, lisztezett formába öntjük és 170-180 fokon tűpróbáig sütjük.

A piskótára vaníliás pudingot tettem, amit 5 helyett 3 dl tejjel szoktam készíteni, ha süteményre kerül krém gyanánt. Erre jön a gyümölcs, majd a csokoládémáz, ami a következőkből áll: étcsokoládé, egy kevés kakaópor, pici víz és margarin. Az egészet összeolvasztjuk és bevonjuk vele a süteményt.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: