2009. március 10., kedd

Gizi szelet


A következő sütemény egyeseknek már ismerős lehet, ezt készítettem ugyanis télen az Angyalkás GBT-re, akkor azonban nem fényképeztem le és nem került fel a blogra sem. Most más aprópóból került elő a recept!

A néhány héttel ezelőtt vacsorára voltunk hivatalosak és a létszámra való tekintettel abban egyeztünk meg, hogy mindenki hoz valamit enni, így lesz elegendő étel és senkinek nem megy rá egy teljes szombatja az előkészületekre. A "buliba" hivatalos volt egy vegetáriánus lány is, akiről nem tudtam, hogy mit eszik és mit nem, ezért vegán fogásokkal készültem.

Az est poénja, hogy az említett lány a megbeszélt érkezési idő előtt 10! perccel sms-ben! lemondta a részvételét. Örülhet neki, hogy nem én hívtam meg, sőt én nem is ismerem, azt hiszem nem tette volna zsebre amit tőlem ezért kap... Miatta ugyanis minden résztvevő duplán készített...

Szóval az ételek. Párocskám nagy kedvencét, a padlizsános-paradicsomos spagettit készítettük "főfogásnak", mely már szerepel a blogon, sütemény gyanánt pedig Hugicám legkedvencesebb sütijét: a Gizi szeletet. Ez a süti évek óta toplista első helyen tartja magát nála, bevallom, én már nagyon unom. De azt meg kell hagyni, hogy nagyon finom! Az eredeti recept vegán verzióját készítettem el.

Hozzávalók:

- egy adag vegán csokoládés piskóta szögletes tepsiben megsütve (a receptje már olvasható a blogon)

- 3 dl rizstej

- 3 evőkanál tönköly dara

- 25 dkg margarin

- 20 dkg cukor

- kevés vanília

- 1 tábla étcsokoládé

- 2 evőkanál kakaópor

- 10 dkg margarin

A krém a következőképpen készül: a tejet és a darát összekeverjük és keményre főzzük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a vaníliát, a cukrot és a 25 dkg margarint, majd robotgéppel egyenletes, habos krémmé keverjük és a kihűlt! piskótára simítjuk.

A sütemény tetejére csokoládébevonat kerül, melyhez kicsi vízzel megolvasztjuk a csokoládét, hozzáadjuk a kakaóport és a margarint, majd mikor szép, fényes mázat kapunk, óvatosan bevonjuk vele a süteményt.

Szeletelés előtt érdemes 1-2 órára hűtőbe tenni, hogy a csokoládé megszilárduljon. A bevonat akkor jó, ha nem túl kemény, vagyis szeleteléskor nem törik, hanem szépen vágható. Ha törik, az azt jelenti, hogy kevés volt benne a margarin. Ebben az esetben legközelebb tegyünk bele egy kicsit többet. Én is jártam már így, ezért mindig nagyon félek ettől a résztől! :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: