2008. szeptember 18., csütörtök

Kenyeret is sütöttem ám...


Szombaton kitaláltam, hogy ha már annyira ráérek, kipróbálok egy olyan kenyérreceptet amit dagasztani kell. Elővettem hát a Szakácsok könyvét, gondosan áttanulmányoztam benne a kenyérsütés lépéseit, majd nekiláttam.

Kiválasztottam egy sima kenyérreceptet, majd annyit változtattam, hogy a fele lisztet teljeskiőrlésú tönkölyliszttel helyettesítettem. A dagasztós kenyérnek szerintem több baja is van. Először is iszonyú sokáig készül: bekevered a tésztát, hagyod 10 percig állni, majd 10 perc dagasztás, megint áll 10 percet, majd megint dagasztás, majd áll 30 percet, majd utoljára is dagasztod, majd még 30 perc kelés, majd formába teszed és még másfél óráig kel, majd megsütöd... kinek van hétköznap ennyi ideje??? Ráadásul az eredménytől én nem voltam elájulva. A héja nem olyan ropogós mint a DNK kenyéré és a belseje sem olyan egynemű és buborékos. Egyszóval nekem nem ízlett. (még szerencse hogy Párocskámnak igen, így nem kellett azonnal a kukában kikötnie)

Most nem teszem fel a receptet, de ha igény van rá, pótolom!

Nincsenek megjegyzések: